Trantit corespunzator: VW Golf 4 R32

0
2588

Mania asta a Golf-urilor din a patra generatie a depasit de mult nivelul oricarei pasiuni pentru orice alt model de masina. La noi ca la noi, dar pe la nemti si in toata zona aia se tin evenimente strict dedicate Golf-urilor care tin zile intregi.

Nici nu e de mirare, masina poate fi schimbata in fel si chip si uite cum la multi ani de la lansare lumea inca mai intoarce capul dupa un Golf 4 intretinut si curat.

volkswagen-golf-4-r32-8

 

Stilurile dubbed & clean sunt cele care nu vor muri niciodata si avantajeaza cel mai bine liniile masinii. Caracteristica principala este tranteala cat se poate de nesimtita urmata de niste roti potrivite, care sa umple cat mai mult aripile masinii. O data ajuns aici, caroseria nu ramane decat o victima a imaginatiei fiind mult prea multe modificari potrivite ca sa dau cateva exemple.

Stilurile de genul au pornit din Germania, patria Golf-urilor, insa nici restul Europei nu este de ignorat, mai ales ca exact genul asta de euro-tuning il urmaresc si o mare parte dintre americani cand vine vorba de inspiratie.

volkswagen-golf-4-r32-2

Din America vine si acest Golf, suficient de norocos sa se nasca sub numele de R32, ceea ce i-a oferit si cateva caracteristici destul de impresionante pentru vremea lui: noul motor V6 (VR6) de 3.2l si 237CP introducea pentru prima data in istorie cutia DSG (automata, cu dublu ambreiaj) iar masina venea cu toate optiunile si dotarile de siguranta disponibile la vremea respectiva in gama Volkswagen. Tractiunea integrala HALDEX, franele marite, caroseria subtil latita si multe alte aspecte au facut masina sa aiba un succes neasteptat. Initial gandita doar pentru piata europeana, succesul si cererea pentru acest model au ajutat Golf-ul 4 R32 sa ajunga si pe piata americana, iar pretul lor pe piata de second-hand creste de la an la an.

volkswagen-golf-4-r32

Masina prezentata a fost modificata cu mult bun gust, nu are nimic care sa-ti deranjeze privirea sau sa te faca sa te strambi. O culoare imprumutata de la Audi, Melange Metallic, niste roti pe 19″x8 cu ET46 modelul Champion Motorsport RG5B si distantiere de 25mm pentru a le aduce la linia aripilor.

volkswagen-golf-4-r32-7

Jantele astea n-ar fi zis mare lucru daca nu exista suspensia, o suspensie pe perne de aer si amortizoare galbene Koni, ceea ce-i permite proprietarului sa o lase “pe burta” cand sta la poze si sa mearga linistit cu ea pe strada cand drumurile sunt mai putin prietenoase.

volkswagen-golf-4-r32-6

Caroseria masinii este plina de detalii marunte care ajuta la realizarea acestui look curat, multe dintre ele fiind aproape insesizabile in timp ce altele au presupus si anumite compromisuri. Eleronul de R32 a disparut impreuna cu toate emblemele specifice, semnalizatoarele din aripi la fel… pana si stergatoarele!

volkswagen-golf-4-r32-1

In fata gasim o bara “Euro R” impreuna cu grila fara emblema de la Bonrath si cu farurile OEM cu Xenon acoperite de capota tip “boser”. In partea cealalta avem o bara “R-line” la care s-a adaptat suportul de placuta format US, hayonul “barbierit” de tot ce avea pe el, inclusiv maner si stopuri pe LED “Euro Altezza”.

Scaunele Sparco Milano II, unele din cele mai confortabile si frumoase scaune sport, au fost imbracate in piele ulterior si au luat locul celor din fabrica, in timp ce bancheta spate nu si-a mai gasit inlocuitoare. Tot aici mai gasim si elemente imprumutate de la Audi TT, ceasuri de monitorizare, elemente din fibra de carbon si presuri de aluminiu (care pe vremea aia erau la moda, nu fii hater!).

volkswagen-golf-4-r32-3

 

Motorul de pe R32 nu a reprezentat ceva extraordinar de stralucit ca si performante, daca este lasat asa cum a iesit din fabrica. Tocmai din acest motiv R32-ul de fata a primit un kit turbo Stage II C2.500, iar pentru pasionati voi lasa aici lista componentelor, venita direct de la proprietar:

  • Stage II C2.500 Turbo kit
  • PT6142 E housing with .81 AR 35R
  • 580cc fuel injectors
  • SS Tubular Turbo Header
  • Tial 38mm Wastegate
  • SS 3.00 Downpipe: V-band equipped
  • SS 3.00 Mid-pipe
  • 3.00 High Flow Cat
  • SS intake pipe
  • The “Bat” 4.00 SS Intake with MAF- custom polished
  • Forge Diverter Valve
  • C2.500 Tuned ECU
  • Custom sized C2 Motorsports Intercooler with Custom End tanks
  • Snow Performance Stage II water/methanol kit
  • Painted Audi S3 and .:R32 Engine covers
  • Polished Billet caps
  • SouthBend OFE SS Clutch with OEM Flywheel
  • Custom forged specd 9:1 JE pistons
  • Forged wossner rods
  • topline bearings
  • VF engineering Motor mounts

volkswagen-golf-4-r32-4

Rezultatul este un R32 de vreo 500cp, extrem de frumos si de bine realizat, care ar trebui dat exemplu oricand vine vorba de a modifica un Golf 4 corespunzator, investitia fiind desigur pe masura – undeva peste 35.000 euro.

volkswagen-golf-4-r32-9Nota 10!

Ti-a placut acest articol? Primeste-le pe urmatoarele pe e-mail

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ