Fie ca ne place sau nu, vremea supercar-urilor cu motoare cu multe zerouri la capacitate cilindrica se aproprie tiptil de o era noua. Hybrid-urile sunt din ce in ce mai prezente in planurile producatorilor cu pretentii sportive iar Ferrari FXX-K aduce conceptul de “hybrid supercar” la urmatorul nivel.

10472133_10153345260068495_409065702208271637_o
Ferrari FXX-K si stabilizatoarele verticale pentru aerodinamica

Daca ar fi sa ne uitam in curtile vecinilor, cam fiecare bifeaza acum o masina cu pretentii de supercar motorizata de un combo baterie-combustibil: Porsche 918 Spyder, McLaren P1, BMW i8 si lista poate continua… dar parca nici unul nu ajunge la nasul faimosului LaFerrari.
LaFerrari este in sine rezultatul unui proiect foarte ambitios, un supercar hybrid de 963cp care consuma mai putin cu 40% decat daca s-ar fi folosit tehnologia “clasica”. Iar avand in vedere ca s-au fabricat doar 499 exemplare si fiecare a costat 1 milion $ am toate motivele sa ma laud ca sunt printre cei care au vazut primul exemplar pe viu, in 2013 la Geneva Motor Show.

12091323_10153345260078495_6763688658387420819_o
Ferrari LaFerrari pe negru
12068435_10153345260048495_3685196091300402546_o
Datorita diferentelor extreme de performanta, Ferrari considera FXX-K o masina noua, nu neaparat o versiune a LaFerrari-ului

Ei bine, motivul pentru care vorbesc de LaFerrari nu este pentru a duce discutia spre lauda mea. FXX-K are la baza mai sus-numitul supercar de strada, insa fiecare element a fost regandit pentru performante extreme.
Cel mai interesant este ca Ferrari nu planuieste sa participe in vreo competitie cu el, fapt ce le-a dat mana libera in lipsa unor omologari sau reguli impuse in mod normal. Altfel spus baietii si-au facut de cap cum au vrut ei si au contruit o veritabila arma de circuit.

10974651_10153345260103495_1000823543164248958_o

Ferrari FXX-K vine cu acelasi V12 de 6.3L aspirat pe care-l gasim si pe LaFerrari dar care de data asta dezvolta cu 60cp mai mult, ajungand la 860cp. Partea interesanta vine de la motorul electric care ajuta masina cu inca 190cp (fata de 163cp pentru LaFerrari) si sistemul KERS (Kinetic Energy Recovery System) care a fost regandit pentru acest model, de unde regasim litera K din denumirea supercar-ului.

12140029_10153345260118495_4784001084851852396_o
Liniile extraordinare si modul unic in care se deschid usile

Reteta italienilor ofera astfel un total de 1050cp si cuplu de peste 900Nm, pe o caroserie de 1255kg (adica mai usoara decat un VW Golf, ca idee) care beneficiaza de o aerodinamica extrem de agresiva. Pretul unui exemplar este de 3 milioane $, dar nu e cazul sa ne ofticam, pentru ca oricum modelul este sold-out.

12138400_10153345260088495_5161672747736266130_o
Ferrari FXX-K in alb perlat
2015 Ferrari 458 Italia (alb) , F12 Berlinetta (negru, cu spatele) si LaFerrari (negru, in dreapta pozei)
2015 Ferrari 458 Italia (alb) , F12 Berlinetta (negru, cu spatele) si LaFerrari (negru, in dreapta pozei)

Pozele din articol sunt de la evenimentul Autoropa Racing Days, organizat de dealer-ul suedez Autoropa AB pe circuitul Mantorp Park, unde au fost prezente si doua exemplare superbe de Ferrari FXX-K.

Si bonus, cateva FXX-K-uri in actiune pe circuitul Spa-Francorchamps:

Ti-a placut acest articol? Primeste-le pe urmatoarele pe e-mail

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ